söndag 22 januari 2012

Trötter

Niilo har varit mycket trött de senaste dagarna. Om jag får spekulera i det så kan det kanske ha att göra med hans period han haft ett tag nu. Som när barnen var liten, efter dessa tillväxtperioder sov de extra mycket dagarna efter. Eller så är det någon löptik i närheten för han är lagomt hetsig ute. Får påminna honom ofta att inte dra sig framåt. Inte nog med det så har han fått för sig att testa mitt tålamod ännu mer. Han hoppar mot min arm och mina ben på promenader och vägrar sluta. Biter mig i händerna och armen. Försökt göra det mesta för att han ska sluta (ignorera, vända mig om, släppa kopplet och vända mig om) men han fortsätter och tycker det är kalasroligt. Suck. Är inte detta mer ett valpbeteende? I vilket fall som helst är Niilo en äkta unghund ut i tassspetsarna just nu.

Jag själv sitter i morgonrock fortfarande och har det bra. Barnen och jag är hemma medans Niilo följde med husse, de skulle leka med Niilos kompis Debbie idag.

Annars går inkallning mycket bättre nu. Var nog bara en period. Men jag känner fortfarande att han är i sin egna lilla värld när vi är ute. Mycket som snurrar omkring i hans huvud just nu. Men han kommer när jag ropar vilket ju är huvudsaken och vi gör mycket inkallningsövningar.




     Måste ha tungan rätt i munnen när man kissar. Hi hi.


1 kommentar: