söndag 29 januari 2012

Dött.

Här inne är det rätt dött just nu. Tyvärr. Vill så gärna skriva oftare eftersom det är så roligt att kolla tillbaka sedan. Dock är det skolan och min familj som tar all tid. Skriver just nu C-uppsats, vilket ju betyder att sjuksköterskelegitimationen är nära! SKÖNT! Sedan har min yngsta fyllt fyra år med kalas och allt som det betyder. Fullt schema.
Sedan har man en underbar unghund att aktivera också. Jag gillar att ha mycket saker att göra så jag klgar egentligen inte men vissa saker får helt enkelt stå tillbaka. :)

Niilo har haft en ganska lugn period nu. Tills igår då han blev lite småbusig igen. Stack efter rådjur idag men kommer tillbaka så fort man ropar "jag går åt andra hållet!" och vänder om och går åt motsatt håll. Då vågar han inte springa efter mer utan kommer på en gång. Ett tips. Det fungerar alltid på Niilo, han vågar inte släppa husse eller matte ute i skogen sådär.

Foderbytet går bra, tror aldrig Niilo haft så perfekt avföring någon gång. Skönt att det går bra...

Dessutom han vi tagit klossträningen till en högre nivå (tränat massor alltså). Tagit bort kloss/bok och när jag säger "fot" vet han exakt att han ska ställa sig till rätta vid min vänstra sida. Toppen! Trodde aldrig vi skulle lyckas där ett tag men plötligt händer det, som man brukar säga! :) Var mest jag som inte hade rätt taktik när vi tränade. Brukar ni vilja att de sätter sig i fotposition? Niilo står fortfarande. En tanke jag fick, måste köpa en lydnadsbok eller liknande.


Niilo gör ofta så här när han är gosig. Rullar runt och gosar med tassarna. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar