tisdag 17 januari 2012

Konstig

Vet inte riktigt vad det handlar om men Niilo är inne i någon period IGEN! Att vara unghund kan väl inte vara så roligt men nu börjar han verkligen testa gränser. Var ute på promenad igår och han var lös. Även om han gick tre meter ifrån mig vägrar han reagera när jag ropar på honom. Ignorerar totalt. Efter ett tag fick jag honom att komma när jag ropade men sedan ser jag hur han springer framför mig, kollar bak på mig och sedan sticker iväg. Jag vet att det är lönlöst att ropa och jaga, för det är precis det han vill. Jag harklade mig, vände om och gick åt andra hållet. Då kommer han som ett skott. Sedan kopplade jag honom och han får inte vara lös när jag märker att han är på det humöret igen.


Sedan får vi inte glömma att han avmaskas just nu och verkar vara rätt hungrig hela tiden. Tror inte man mår så bra av det där avmaskningsmedlet heller för han har verkligen inte varit sig själv...

Vi har också börjat byta ut en del foder vilket går jättebra. Svårt val men tillslut bestämde vi oss. :)





2 kommentarer:

  1. Vad ska han äta för foder?

    SvaraRadera
  2. Jobbigt med unghundsfasonerna, min hund är likadan om det tröstar något! Kanske inte just när han är lös ute, men när han är lös på tomten! När vi är ute på fält och så är ju jag hans enda trygghet, men hemma vet han ju att huset står kvar och inte springer bort liksom. Då måste man inte (enligt honom) komma när matte ropar :P.

    SvaraRadera