måndag 31 oktober 2011

Plutten

Jag är lite dålig att skriva här men vi är mitt i en flytt kan man säga så det finns inte så mycket tid. Sa hej då till barnens dagis idag vilket var väldigt jobbigt. Underbar förskola med underbar personal som vi kommer sakna. Men livet går vidare och vi hoppas på lika bra erfarenheter på den nya förskolan. :)

Niilo är som vanligt mycket glad kille. Vet inte om det hänt något nytt sedan sist precis. Vi tränar mycket på hundmöten och har kommit fram till att mjukost är mycket roligare än andra hundar. Tuben är med i fickan varje gång vi är ute och går men tas endast fram vid hundmöten (jag anser detta vara aningen pinsamt, men Nicklas är mycket angelägen om att den skall användas). Inte varje dag man ser en hundägare ta fram en mjukosttub ur fickan precis. Jag använder mig också av barnens avklippta fårskinnspläd, för den älskar Niilo. Den är dock ganska klumpig att bära med sig i fickan, ska nog göra den mindre.

Annars trivs vi massor på nya stället. Skogen alldeles på baksidan så dit kan man gå och släppa lös Niilo om man vill. Jag brukar ta morgonpromenaden först sedan låta honom göra sig av med lite energi i skogen här bakom så att han ska kunna sova när vi andra sitter och pluggar. Vi brukar köra lite spår och bus också, det tycker Niilo är roligt. Jag har märkt att han kräver mer och mer nu för att kunna vara lugn inomhus.

Vi har också börjat lämna honom lite här i nya hemmet vilket har gått bra. Spelar in honom när vi varit borta och han har inte ylat. Dock hade han hittat min kartong med strumpbyxor i dag när vi var på inskolningssamtal och bitit sönder den i tusen små bitar. Måste komma ihåg att stänga sovrumsdörren nu när vi har allt på samma plan. :)

Nu är det dags för mat åt lillbusen, sedan ska vi bege oss ut och promenera lite innan barnen kommer hem. Får se vad vi hittar på för skoj...


Han är så söt när han lutar nosen mot en, goshunden.

Vem? ;)

2 kommentarer: