tisdag 8 november 2011

Svamp

Oj, vad det är roligt att vara ute i skogen och plocka svamp, det tycker hela familjen. :) Utom Noah som mest satt och lekte med en pinne och såg lite uttråkad ut.

Niilo tycker det är superskoj iaf.




I går var vi ut lite i skogen med Niilo, jag och N. Vi körde vårat egna sätt att spåra eller söka? ;) Vi har ingen lina här hemma eftersom vi glömt den i stugan och inte haft tid att hämta den än. :P Inte tagit oss tid kanske det heter.
Iaf, Nicklas stannade med Niilo och jag gick in i skogen och gömde favoritleksaken, lade några godisar på och gick ut en annan väg. Efter ett tag släppte vi Niilo lös och han försvann in och kom sedan ut med leksaken. Två gånger gjorde vi detta och han kommer superlycklig tillbaka med saken vi gömt. Blir riktigt imponerad över honom, man ser att han nosar exakt där man gått och följer det. Dock kan han nosa, sedan springa lite utan att nosa vilket kanske inte är det optimala, därför kanske det är en blandning av spår och sök? Aja, vi bara leker ändå jag har inte så stor koll på det där måste jag erkänna. Han är så liten än också, lek är bäst tycker vi! :)

Något som är bra med Niilo är att han aldrig har stuckit en länge bit från oss, han är för feg tror jag. Kommer alltid tillbaka om han får upp ett spår och kommer lite för långt bort. Dessutom brukar vi leka lite kuragömma men jag hinner knappt gömma mig mer för han har stenkoll på var jag är hela tiden. Lika om vi går flera personer tillsammans och en gömmer sig så märker han det nästan omedelbart.

Lille Niilo blir snart 9 månader och det märks att han börjar lugna ner sig en aning, kanske har hans beteende som varit nu bara varit lugent före stormen, i sådant fall är jag beredd, men just nu är han ganska harmonisk och lättmotiverad. Ibland kola i öronen och i går bet han sönder mina glasögon, men det är inte alls på samma sätt som han varit nu ett tag.
Jag är rätt van med trottsiga barn, har en här hemma just nu som tar priset. Hi hi, så Niilo har konkurens.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar