söndag 16 oktober 2011

8 månader

Niilo har nu hunnit bli 8 månader. Jisses. Han har både igår och idag inte velat ha någon frukost, och jag bara antar att det är för att han har mycket hormoner i kroppen? Han äter lunch och middag bättre så jag funderar på om det kanske är dags att minska ner målen till två gånger per dag eller liknande. Svårt det där, eller kanske ge oftare med mindre portioner? Han som alltid varit ett matvrak.

I går kväll var både jag och Linnea gräsänkor så hon var här med mig och kollade på film. Niilo lät henne inte vara så det blev inte mycket filmtittande. Ibland förstår jag inte vad som flyger i tokhunden (hi hi) men jag antar att han ville ha fram Lazy som tyvärr inte var med. Niilo ville inte inse det. Tillslut gav han upp och somnade iaf. I dag är han from som ett lamm och sover mest.

Jag funderar på att börja träna lite utställning med Niilo snart, eller lära in "stå". Nu när jag håller fram handen sätter han sig bara, eller lägger sig om det inte fungerar sedan bugar och ja, så fortsätter det... Jag vet inte när jag kommer våga ställa ut honom men kan aldrig skada att träna lite. Vet inte varför men hatar egentligen att tävla rent allmänt, så skulle jag ställa ut honom skulle det vara för att träna Niilo. Antar att jag skulle sabba allt med min nervositet iaf. Ha ha. Sedan har jag faktiskt ingen koll på hur domaren dömmer heller. En hel vetenskap det där. :)

Om en vecka flyttar vi (egentligen två vckor, får lägenheten tidigare bara), jag har packat två kartonger. Typiskt oss. Fast vi har rensat ur massvis med skit och slängt så det finns kanske inte så mycket att packa? :) I morgon är det besiktning på lägenheten och den är jag nervös över.

Tyvärr inga rolliga bilder att bjuda på, får bi en annan gång.

1 kommentar:

  1. Hej, råkade hamna här av en slump, jättefin hund du har!! Jag ville lämna ett litet tassavtryck då jag också har en finsk lapphund (och en jämthund) som jag bloggar mycket om ;)
    Kika in hos oss om du har lust!

    Mvh /Anna (www.novalajnen.blogspot.com)

    SvaraRadera