fredag 23 september 2011

Veckan

Nu var det drygt en vecka sedan jag skrev igen... I söndags var  vi i Högbo och kikade på lite utställning och Niilo var med. Niilo vill som alltid leka med andra hundar hela tiden men det gick hyffsat ändå. Det har liksom kommit som en blixt på från klar himmel att han vill fram till varje hund som visar intresse. Tror det kommit från när han var valp och alla släppte fram deras hundar och skulle hälsa o.s.v. Vem vet. :) Men om jag någonsin ska kunna ställa ut honom måste vi träna mycket på det. Det är absolut inte så att han skäller utan det är mer att han vill dra sig fram. Ett i-landsproblem kanske?

Annars är vi mycket ute i skogen med Linnea och Lazy fortfarande. Här om dagen var vi ut till brukshundsklubben här och småtränade lite agility. Niilo fick faktiskt prova att hoppa över ett pyttehinder och springa genom tunneln. Han tyckte det var superroligt.

Annars flyter allt på bra. Kanonduktig att gå på promenader med, han älskar det! Förutom vissa dagar när allt ska luktas på, men det är såklart också åldern. Allt ska luktas och kissas på och ibland undrar jag om bakbenet inte kan växa fast i luften på honom? ;)

I onsdags fyllde jag 25 år. Jisses, 15 år kvar sedan är man 40. Åren flyger iväg. Snart är jag färdig sjuksköterska också... Kul! Niilo skötte sig exemplariskt, låg mest och kollade på alla under kalaset.




Synd att denna bilden blev suddig. Söt bild annars.

2 kommentarer:

  1. Så stor han blivit killen! :)

    SvaraRadera
  2. Riktigt söt!! Han har blivit något mörkare va? Timmy har mörknat en hel del i takt med att han växt. Grattis i efterskott, själv fyllde jag 25 år den 3 september :) Mvh Johanna
    PS: Förresten, har du vägt honom nyligen? Timmy vägdes idag och vikten var 12,6 kg. Han är en liten kille :)

    SvaraRadera