lördag 17 september 2011

Vad tråkigt.

Det är utställning i Högbo i helgen. Vet inte varför men jag hde fått för mig att Finsk lapphund skulle ställas ut i morgon, söndag. Kollade nu och jag hade missat det för idag skulle tydligen dem ställas ut. Så himla tråkigt! Jag hade verkligen sett fram emot att åka dit med Niilo och kolla på hans kompisar och träffa våran uppfödare m.m. Så himla trist! Funderar på att åka dit i morgon ändå och miljöträna Niilo lite och titta på andra fina hundar ändå. Men jag är ändå sur. I dag har jag ändå inte kunnat åka dit för Nicklas har jobbat och jag har varit med barnen och Niilo.

Annars är allt som vanligt här hemma. Hormonstint unghund och en envis matte. Hi hi. Varit i skogen mycket med Linnea och Lazy, tränat att gå fint i koppel bredvid varandra (hundarna) sedan får man busa och leka om man varit duktig. Niilo gör framsteg och det är så roligt att träna då. I dag har vi varit och kollat på fotbollsmatch en stund och Niilo har legat fint bredvid och kikat med oss. Vi var också på en annan fotbollsplan och lekte och busade. Har lite filmer på det som kanske kommer upp sedan. Han har växt massor nu Niilo, väldigt härlig päls och han är så fin! Grov kille tycker jag, fast han ser nästan lite småmullig ut med all päls men känner man på honom så märker man att det bara är pälsen. Svansen är härlig och cremefärgad, annars blir han mörkare och mörkare brun för varje dag på resten av pälsen tycker jag... Undrar vad det kommer bli av honom, lille vännen!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar