fredag 2 september 2011

svampletning

Nu ska jag väl orka kladda ner några rader här också.
Kom hem från Turkiet i söndags efter ett 14 timmar försenat flyg, men vi kom hem till slut iaf.

Niilo var jätteglad när vi kom hem, skuttade och gosade massor.

I dag var vi ut och plockade svamp hela familjen i skogen. Vi var lediga allihopa och hade en supermysig dag. Tyvärr hittade vi inte så mycket svamp men vi hann med en god middag hos mamma sedan. Svamp har jag fullt med hemma också, min farfar plockar massor.

Vet inte vad jag ska skriva. Det mesta går bra med Niilo. Han är snart 7 månader och det märks att han är tonåring. Dock är han otroligt duktig på att gå i koppel och drar nästintill aldrig när jag är ute och går med honom. Har ökat promenaderna med honom lite nu och han tycker det är så roligt.
Han skvätter överallt och det märks att han börjar bli stora killen. Annars gör vi inte så mycket annat just nu, försöker få honom att koppla av i olika situationer.
Han älskar andra hundar och ska fram till varje han möter på promenader. Skäller aldrig åt andra hundar som han gjorde någon gång för ett tag sedan men som sagt, ska fram och leka jämt. Jobbar massor med detta men det är jättesvårt då han inte alls vill ha godis eller liknande, han vill fram så är det bara. Tar gärna emot tips om någon har. :) Fortsätta träna och träna. Vill att han ska kunna gå förbi en hund utan att vilja dra dit på en gång. Vill gå till Anna Hildings hundmöteträningar men de är på sådana konstiga tider....

Jag har börjat skolan men är borta någon förmiddag ibland bara. Går jättebra för Niilo att vara ensam. Han ligger på samma ställe och sover när jag kommer tillbaka som när jag gick.

                                                                            I skogen idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar