söndag 2 oktober 2011

Burköp

I dag har det återigen blivit ett burköp till bilen. Som redan känt kan vi inte ha krocktestad bur i våran bil, vilket jag fortfarande är bitter över (köpa bil någon?) men så är det. Det som faschinerar mig mest är vilket dåligt utbud det finns. Vi var nu tvungen att köpa en vinklad bur strl L, det sjuka är att den egentligen är för två hundar men Niilo får seriöst inte plats i sin bur strl M. Han blir en stor kille, men hallå han är bara en finsk lapphund. Hur gör de med större raser? Våran bagagelucka består alltså inte av så mycket mer än just, ja en bur. Men han får mycket bättre plats och det är väl huvudsaken. Köpte halsband och lite fler klickers (vad tusan klickare, klickar, klicker?) samt bajspåsar. Älskar dem på Jennys hund och katt, med hantag. De är bäst.

Annars har vi inte gjort något speciellt i helgen. Ett problem som uppstått är att grannen säger att Niilo har ylat någon gång när jag lämnat honom själv på slutet. Vi lämnade honom när vi handlade idag och spelade in honom, men inget ylande. Jag börjar fundera på om han ylar när han fastnar under soffan. Niilo förstår inte riktigt att han inte får plats där, utan ska promt in under. Och kanten på soffan är liksom rundad utåt, så det är lättare att komma in än ut.
Det jobbiga nu är att jag verkligen skulle behöva åka in till skolan på förmiddagen i morgon men nu vill jag inte det. Konstigt hur det bara kan vända så där? Tur att han inte behöver vara ensam ofta. Ska spela in honom i morgon om jag åker till skolan, får gå en längre promenad i mrogon bitti så somnar han säkert gott sedan.


Niilo här i veckan när vi var ute och promenerade med Lazy i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar