måndag 2 januari 2012

Testar

På nyårsafton hade jag och N lite tråkigt så vi tog fram klickern. Jag filmade lite i början på olika beteenden Niilo bjuder på. Han är ganska duktig på att erbjuda beteenden som fungerat förr. Så vill man lära honom något nytt måste man vara mycket uppmärksam på vad han gör och klicka in rätt saker o.s.v. Han är mycket för att vrida på huvudet fram och tillbaka också av någon anledning. Kanske har han tyckt att vi klickat för det innan även om det inte riktkigt var meningen? Här kommer en kort filmsnutt iaf som jag fixat lite med nu på min rast innan pluggandet börjar igen.



Hur har ni lärt Era hundar krypa?! I videon nedan tränar min man krypa med hjälp av nostarget. Vilket jag tror inte är så vanligt? :P Kanske inte så effektivt heller? Läste på BB's facebooksida att någon undrade hur man lär hunden att just krypa. Jag tycker det är ett svårt beteende att shejpa också. Jag är inte så jättevan klickeranvändare än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar