måndag 2 januari 2012

Foderbyte

Niilo blir snart ett år. Jag funderar på att redan nu snart byta bort valpfodret. Dock var jag in på Jennys hund och katt som kände lite på Niilo och sa att han hade jättebra päls och tänder och hull. Att jag inte skulle byta MÄRKE om det fungerat bra. Jag vet att man inte ska byta märke och krångla i onödan, därför har jag fortsatt på samma foder som uppfödaren gav eftersom han alltid varit bra i magen, fina tänder och päls. Jag har även givit omega 3 sedan valptiden. Men känner nu att jag vill byta till något annat. Funderar mest på färskfoder men vet inte riktigt om det blir för krångligt eftersom jag inte kan handla det i fysisk butik, har familj så frysen är liksom redan full... Niilo tycker om torrfoder också. Jag blir galen på detta. Jag fösöker läsa mig till information men blir liksom aldrig riktigt smart på detta med ingredienser som skall vara med, och inte. Vad som är bäst och naturligt bla bla bla. Och sedan säger de i butik att det egentligen inte spelar någon roll vilket torrfoder man har. "Alla är köttbaserade så behåll du det märke som han är van med...". Jaha?!


????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar