lördag 10 december 2011

Hundmässa.

Har nästan precis kmmit hem från Stockholm. Vi åkte precis när det slutade så vi skulle komma hem i god tid. :)
Dagen har varit jätteskoj och jag kom hem med massa torkat gotta till Niilo och en pläd han kan ha i bilburen. Tyvärr vill min dumma akmera inte fungera, blev bara massa suddiga bilder på allt.

Vi åkte sju i morse och kl nio var vi i Sthlm, dock hittade vi inte till mässan så vi kom inte in förrän elva. Så synd! Men jag hann se lite lappisar ändå. Tyckte att Niilo verkade så stor och grov så jag mätte honom när jag kom hem och han var mellan 50-51 cm i manke så han är inte för hög enligt rasstandarden iaf. Dock har han fått grymt mycket päls och är ganska grov så det är kanske det som gör det? Fått en grym krage fram på bröstet. Antar att vinterpälsen börjat göra sitt också...
I vilket fall som helst var det superskoj att se alla fiiiina lappisar. Älskar rasen och blev riktigt sugen att ställa ut Niilo snart. Dock är jag lite småskraj för det men skulle vara roligt att se vad han fick för kritik och inte minst skulle han behöva den sociala träningen. I vår kanske vi börjar. Vem vet...

Nu ska jag slappa resten av kvällen. Kanske att jag tränar lite klossträning med Niilo idag igen. Just det, vi har börjat klossträna några dagar och det går riktigt bra. Niilo ÄLSKAR det, vill bara mer mer mer. LÄgger ut film på det snart...





Tog några bilder med min systemkamera och med blixt på blir det ganska fina bilder. Vet inte alls vad som kan ha hänt för utan blixt är det bara suddigt... Här ser vi färska bilder på hur pälsen växt, hänger både från magen och halsen samt att den är så tjock och härlig. Utan päls skulle Niilo se mycket liten ut tror jag. Hi hi. Pälsen vid halsen är inte alls så där ljus utan blixt, ser ut som underhullet lyser igenom bara och poserna är "in action"... ;)

1 kommentar:

  1. Klart ni ska ställa ;) Var bor ni? Är utställning i Örebro i februari som Koff och jag ska vara med på, vore ju skoj om det var någon annan finsk lapphund med för det var det inte sist vi ställde ut ;)

    SvaraRadera