onsdag 16 november 2011

Hela dagen.

I dag har jag varit borta hela dagen i skolan sedan direkt hem till L och pluggade, vi skriver just nu PM till C-uppsatsen. Jisses vad nära det är egentligen...

N har varit hemma med barn och hund idag, det hade gått jättebra. Niilo har sovit mest hela dagen tydligen men han återhämtar väl sig kan jag tro. Han verkar vara bättre nu, inga rapar eller fisar vad jag märkt...
Klickertränade honom lite innan han somnade för natten och det gick bra. Jag märker att han blivit äldre för han erbjuder mer beteenden samt förstår mycket fortare vad jag vill nu än vad han gjorde när han var mindre. Då var det mindre fokus och mer bus. Såklart. :)
Niilo blev 9 månader nu den 10:e november. Helt otroligt att han inte alls är min lille valp längre utan han är stora killen.

Livet just nu enligt Niilo: "Livet leker, dock är det jobbigt med alla goda lukter ute från något som matte kallar löptikar. De får jag inte träffa men jag drägglar efter dem ofta och jag vet exakt var de brukar hålla till och då brukar jag få lite kola i öronen som matte säger. Sedan älskar jag liksom allt och alla och beblandar man sig med mig får man en stooor dos kärlek ala Niilo dessutom brukar man säga att jag har mitt alldeles egna sätt att uttrycka mig på, jag är en ylare och när jag blir sådär glad ylar jag och någon har sagt att det låter som jag ylar IIIII löööööv yooooo! tur att någon förstår vad jag säger...".

Ha ha, kunde inte låta bli. Tänk om man fick gå in i hans huvud och se vad som rör sig där. En liten unghund med massa glada tankar, samt lite bus också såklart. Våran fina och glada lille Niilo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar