tisdag 26 juli 2011

Klickerträning

Vet att jag skrivit det innan, men klickerträning är så hunderbart. Speciellt nu när Niilo börjar bli äldre och vet exakt vad det handlar om. Det är härligt att se hur Niilo testar och improviserar en massa för att göra matte och husse nöjd (och EGENTLIGEN är det väl för att göra honom själv nöjd). Han tycker samtidigt det är superskoj! Låter som vi tränar en massa här hemma på olika saker men så är det inte heller. Utan jag bara älskar den lilla klickande saken. Gör allt så mycket lättare!

Annars rullar allt på här hemma. Jag är hemma med Niilo och pluggar, barnen är på dagis igen och N jobbar. Niilo sover en massa och när han inte gör det kommer han och puffar på mig eller lägger tassen på mitt ben och vill leka eller gosa. En riktig liten goskille måste jag säga! Han vill gärna vara där jag är hela tiden, en period antar jag, han hade en sådan för ett tag sedan också. Dock påverkar det inte hans ensamhetsträning så jag antar att han börjar bli trygg med att vara ensam hemma. Föräldrarfritt?! He he.

Rätt dålig bild, den enda jag fick från våran dåliga lilla kamera. Han är så rolig... Han ser så rolig ut nu med, som en brun mask han har på sig över ansiktet. Min mamma tycker att han liknar apan i Star wars. Pälsen på ryggen blir bredare och bredare så jag antar nu att det kommer bli hans riktiga färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar