tisdag 7 juni 2011

Varmt?

Vi har haft 30 grader i skuggan idag. Niilo har krypit runt i skuggan vilket har bidragit till att det är omöjligt att promenera mer än 5 meter från dörren. Man får inte hem honom om han hittar en skugga på vägen, då ska han stanna där. Inte roligt med värme tycker Niilo. Jag tycler därimot att det är härligt med lite sommar. I dag var det sommarfest på barnens dagis också, vädret till ära.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, vi tränar mycket hantering just nu (lägga huvudet/hakan i handen självmant och bli undersökt i munnen och öron medans man "ligger" kvar i handen) samt att Niilo's enorma sakintresse gör att det blir massa lek med olika övningar. I dag har vi övat in att han skall komma och lämna leksaken i min hand efter apportering. Han har alltid älskat att appotera samt att han alltid kommer tillbaka för att leka mer, men nu har han lärt sig att lämna den i handen. Inte alls svårt att lära! :) Åh, vad jag är lycklig att Niilo föredrar att leka med oss. Det kommer underlätta träningen massor i framtiden! Ska verkligen hålla i det här...

Annars har jag inte så mycket mer att tillföra. Lite bilder från mobilen ska jag iaf bjuda på:

Skönt i skuggan...

Vanlig syn. "Visst får jag godis när jag går så här fint?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar