onsdag 15 juni 2011

Sommarlov!

Hur underbart är det inte att kunna skriva att jag har sommarlov nu!? En massa mys med barnen och Niilo, sedan N också såklart när han får semester. Livet är bra underbart ibland! :)

Vad har hänt sedan senast då? Vi har varit på sista valpkursen, i morgon blir Niilo 18 veckor och Lilly ska få börja på ny avdelning till hösten. Hon är mer på den avdelningen än hon är på sin egen, vilket har bidragit till att förskolepersonalen och vi har bestämt att hon nu ska börja på den andra avdelningen med Nois! :)

Sista valpkursen har vi varit på i söndags. Lite sorgligt att sex veckor går så fort. Vi har lärt oss otroligt mycket och jag kan varmt rekomendera Anna till andra som är intresserad av någon kurs. Jag funderar på att gå fler kurser hos henne, hon har bl.a. tävlingslydnad och kantarellsök. Hon jobbar med pos förstärkning vilket iaf är viktigt för mig i hundträning. Mycket mycket bra är hon iaf! I söndags skulle vi ta med en t.shirt till våra hundar och sedan skulle en okänd klä på dem. Det gick jättebra med Niilo, kunde fokusera på Nicklas hela tiden även om den "okände" pillade på honom, gjorde ljud bakom honom o.s.v. På Niilo alltså. Haha!

Niilo i sin fina t-shirt! Det står "Mix Megapol, den bästa blandingen av mamma och pappa" på den. :)
Noah vann den förut på något jippo.


I går var jag och kollade på agility med Linnea som tävlade med sin Lazy. Det var så roligt för det gick jättebra för dem. Det var här i Högbo tävlingen var och jag bara längtar till jag och Niilo kan börja träna. Jag tror nämligen han skulle älska det. Ska nog bli medlem i klubben så att vi kan åka dit och testa lite tunnlar m.m. sedan. De har agilitybanan uppe i inhägnat område som man kan åka och träna på. Jättebra! :)

Nu tog min fantasi slut. Bjuder på lite bilder så länge!






3 kommentarer:

  1. Vilken otroligt fin lapphund du har, får man fråga från vilken kennel han (visst var det en han?) kommer ifrån?

    Hälsningar Sandra

    SvaraRadera
  2. Svar: Han kommer från kennel Black Blossom. :)

    SvaraRadera
  3. Men gud så söt han är i t-shirten!! :)
    Här har vi också tänkt att köra agility så fort Timmy blir över året, verkar passa dessa hundar bra :)

    SvaraRadera