lördag 3 mars 2012

Slut på det roliga....

Som ni märker skriver jag inte blogg mer, kommer nog inte göra det mer heller. Iaf inte på just denna blogg. Jag har slutat läsa andra bloggar också och jag brukar tröttna på att blogga. Träningslägret gick hur bra som helst, så stolt över Niilo som kunde träna och hålla fokus på oss nästan hela tiden trots massor av hundar runt om. Jag märker att han börjar mogna regält, för varje dag går det framåt. Han älskar att leka, busa, träna och så på samma sätt men han har blivit mer självsäker tror jag. Underbara hund, han har gett oss många utmaningar men det var ju sådana vi ville ha och på något konstigt sätt vill jag alltid ha mer. Jag ser fram emot många år tillsammans med honom Ha det bra där ute, ta hand om Er själva. Bli inga bittra hundägare som vill trycks ner andra utan ta vara på Er och eran hund, fokusera på det egna. Avundsjukan brukar lysa igenom... Bli heller inte en sådan som alltid ska ha fram sin hund till andra hundar, jag håller på att få spel på grannen. Sist fick jag stanna och vänta tills hon gått. Hon stod längre fram och väntade på oss, förstod inte varför jag stannade där borta. Hur jobbig!? Hennes hane är dessutom galen på Niilo, skäller och morrar. Nej tack! Nospussar från Niilo!

2 kommentarer:

  1. Ja i mina ögon är han fin, men jämför honom med de som går bra på utställning så lär han inte ha någon chans ;) Jag är inte helt säker på att han kommer sköta sig i ringen, risken finns att han kommer kampa med kopplet och hålla på :P

    Jag ger Vom og hundemat som färskfoder!

    SvaraRadera