söndag 25 december 2011

Jul, jul strålande jul...

Nu är julen över för detta år också. Vi har haft det mysigt med familjen.

I går var vi hemma hos min pappa och åt grötfrukost och delade ut lite julklappar. Sedan far vi hem till min mamma och var där hela kvällen med alla där. Idag har vi varit till svärföräldrarna och ätit gott och även tomten hade varit där med massa julklappar. Niilo har varit med och skött sig jättebra vilket känns skönt då han ibland får för sig att "busa" med folk han inte känner igen så bra. Tror han blir osäker och inte vet vad han ska göra eller om han bara testar om de vill leka, men inget sådant. Duktiga lille sötnöt. Lyssnat bra på oss också, undrar om kolan i öronen börjar växa bort? Nej, så törs man kanske inte skriva..? Hi hi.

Har nu börjat fundera vad vi ska syssla med härnäst. Han blir ju snart 11 månader lillkillen, så i januari kommer vi nog hyra ridhuset här utanför Sandviken och bärja träna lite agility med L och L. Kommer bli kanonroligt och billigt är det att hyra det också. En gång i veckan iaf, träna lite lättare utan hinder och kanske börja springa mellan två pinnar o.s.v. Kanske lite lydnadsmoment också. Det är väl de planerna jag har för tillfället.
Ska även försöka masa mig iväg på hundmötesträningarna de har här 2 ggr i månaden. Har aldrig fått tiden eftersom det är på söndagar, den enda dagen vi är lediga tillsammans, finns så mycket annat att göra då. Min familj består inte bara av Niilo, utan av en man och två småbarn också som de flesta nog förstått så tid är något jag önskar mig mer av. Heltidsstudierna till ssk gör sitt de med. Men har en termin kvar sedan är jag legitimerad sjuksköterska efter 3 års studier. Jisses! :D Ja, tillbaka till hundmöten då och det kan man nog aldrig få för mycket träning av. Niilo har ju en tendens att dra sig till andra hundar vilket nog bäst tränas bort med träning träning träning. Vill att han ska kunna titta, men inget mer. Han är envis lille Niilo, dock en bra egenskap men inte alltid. :)

Jag har även varit febrig och sjuk de senaste dagarna, blir sämre från och till med hosta från helvete. Usch. I morgon börjar mannen jobba igen men vi har massor av roliga julklappar att leka med så det går ingen nöd på oss. :)


Gammal bild, kan han ha varit 6-7 månader här tro?

1 kommentar: