fredag 22 juli 2011

Blivande stjärna?

I går var vi uppe i mammas stuga och hälsade på. Grannen i stugan har en hanhund som jag inte alls litar på vilket har bidragit till att vi satt upp stängsel där runt deras tomt eftersom de inte haft något staket innan. I går testade vi att ha Niilo lös första gången men det var ganska onödigt med stängsel eftersom bushunden hoppade över stängslet som en flygande hund. Inga problem där inte... Vi fick sätta dubbelt och nu är det iaf nästan 2 meter och det borde han väl inte kunna hoppa över? Blivande stjärna kanske?

I vilket fall så har Niilo börjat att skälla på andra hundar när vi är ute och går. Han som aldrig skäller. En utmaning för oss. Jag vill inte att han ska skälla på andra hundar och jag tror det är för att han tycker det är så himla roligt at leka med hundar och han blir så glad och vill fram fort. Eller kan det ha någon annan betydelse? Skvallerträning har iaf påbörjats även om vi tränat på det lite tidigare är det hårdträning som gäller nu.

1 kommentar:

  1. Timmy kan också själva på andra hundar ibland, det jobbigaste är om båda mina skäller för då är det kört, då drar de igång varandra.. Nemo är dock lätt att säga till innan han börjar och Timmy kan lätt avledas med en godis, men som sagt, har de väl börjat... jag tänkte också börja skvallerträna Timmy en del, han är så matglad så tror det passar bra för honom. Lycka till och uppdatera gärna om hur det går!

    SvaraRadera