söndag 8 maj 2011

Valpkurs, trött valp

Nu har vi varit på första valpkursen. Det gick faktiskt bra även om jag trodde innan att Niilo skulle vara helt galen i de andra hundarna. Det blev inte alls så, utan han skötte sig kanon! Har har som vanligt mycket nyfiken och att sova på främmande ställen med mycket rörelse är alldeles för tråkigt, men han var ändå passiv under teorin och låg och bet på halmen från halmbalarna vi satt på eller satt och tittade på alla andra roliga människor och hundar. På slutet var han jättetrött och ville inte ens ha godisen i min hand när vi tränade varsågod. Då var det dags att sluta. :)

Han sover just nu under min stol och jag sitter och pluggar som vanligt känns det som. Solen lyser ute och det är riktigt varmt. Önskar jag kunde vara ute istället. Barnen är med Nicklas och de håller sig härifrån när jag pluggar. Gulliga dem! Sedan när skolan börjar på riktigt igen ska det banne mig inte bli något plugg på helgen. Det är dessa rapporter som ska skrivas plus praktik som strular till det.

Nu ska jag göra mat åt lillkorven. Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar