onsdag 4 maj 2011

Tiden...

... bara rinner iväg. Har så mycket i skolan och praktiken just nu att jag mest bara är stressad. Det gäller att ta det lugnt mellan varven. Och på det har jag blivit förkyld också. Halsen värker mycket och snoret rinner.

Nog om det, Niilo mår i vilket fall bra. På fredag är det dags för 12 veckors vaccinet. Han blir stor lillen. På söndag blir det valpkurs också för första gången. Ska bli jätteroligt och vi ser fram emot det här hemma.
Även om, måste jag erkänna, vi fuskat en del. Niilo kan nog en hel del av de övningar som kommer vara på kursen. Han sover stor del av dagen, men inte om han får bestämma själv. Oftast måste han få lite hjälp på traven. Han brukar få sova i sovrummet när barnen är hemma så han får lugn och ro. Det fungerar perfekt. Just nu sover han här nedanför mig dock, jag ska plugga (harkel) och barnen är i Järbo med Nicklas och hälsar på.

I går blev jag grymt sugen på utställning också. Jag som egentligen inte har någon aning om hur det går till skulle jättegärna ställa ut Niilo när han får åldern inne. Man vill så mycket. Vi får se hur det blir. Jag funderar i vilket fall på att åka och kika på en utställning här i Gävle i maj. Om jag får tiden. Niilo måste bli 4 månader innan jag ens kan fundera på det.

Nu är det i vilket fall slut på praktikperioden för mig. 15 veckor går snabbt. Skola som gäller fram till sommaren sedan är jag ledig hela sommaren med hund och barn. Mys mys mys. Nästa sommar är jag sjuksköterska. Mycket roligt. Undrar om jag klarar att ta mig dit? ;)

Kram på Er!

1 kommentar:

  1. Lycka till med utbildningen , hoppas du kryar på dig ! Kram till lille Niilo

    SvaraRadera