torsdag 26 maj 2011

Skola skola skola skola

...familjen? Ja, ungefär så ser mina dagar ut nu för tiden. Har haft tre dagar i skolan denna vecka vilket inte hör till vanligheten. Visst blir man lite bortskämd men nu är det hemmaplugg i morgon och sedan ska jag till skolan på måndag igen. Efter det är det tentaplugg som gäller fram till kursslut. Någon redovisning tror jag bestämt det blir innan också.

Niilo är så rolig just nu. Han har "varannan dag" beteendet som jag kallar det. Vissa dagar är han som en liten terrorist och gör allt han inte ska göra. Då tar vi fram tålamodet och berömmer massor när han gör rätt. Nästa dag verkar det som han sovit på saken och är som ett litet lamm. Konstigt hur det kan vara. Idag har han en lambi-dag.
Igår var vi ute på stora gräsmattan och sprang. Niilo var som tokig och sprang rätt in i bänkbenet med huvudet före. Lillklanten. Han lyckas alltid hitta äppleskrutt när vi är där ute. VEM är det som alltid äter äpple mitt på en bänk på en stor gräsmatta? Det undrar jag. Inte för att det gör så mycket, bara en tanke jag fick.

"Träningen" här hemma går just nu ut på att få Niilo att följa mig frivilligt ute, utan att jag ropar eller pratar med honom. Läxa från valpkursen. Det går oftast bra. Svårare än man tror, att använda rösten är alltid så lätt, då kommer han som ett skott. Men att få honom att följa frivilligt utan ett ord kan vara mycket nyttigt i framtiden även om det är lite trixigt att få till. Speciellt när det igår helt plötsligt dök upp två änder?! på gräsmattan. Haha. Lite för mycket störning utan att kunna locka på honom, än så länge. Det är ju så roligt med kompisar. :)



Bjuder på en gammal bild i brist på nya. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar